Odnowiony Krzyż cmentarny

Dziękuję ślicznie Panu Andrzejowi Olendzkiemy za pięknie odnowiony Krzyż na naszym CMENTARZU parafialnym w Księżynie.

Wyjazd dzieci i młodzieży
Dzisiaj dzieci i młodzież z naszej parafii wraz z księdzem proboszczem przemierzała diecezję Łomżyńską. Był to przepiękny dzień przeżyty z Bogiem i Maryją. Odwiedziliśmy Matkę Bożą Ostrobramską w Łapach. Dzięki życzliwości księdza Dziekana Krzysztofa Jurczaka, proboszcza parafii Podwyższenia Krzyża Świętego pomodliliśmy się przed obrazem Matki Bożej i zapoznaliśmy się historią powstania tego miejsca. Zwiedziliśmy przepiękną świątynię. Dzieci i młodzież miały też okazję usiąść i wypróbować brzmienie organów.
Kolejnym miejscem naszego pielgrzymowania było Sanktuarium Królowej Młodzieży w Płonce Kościelnej. Ksiądz proboszcz Dariusz Krajewski oraz Pani Przewodnik przybliżyli nam historię objawień Matki Bożej Płonkowskiej. Na terenie Płonki Kościelnej nawiedziliśmy też pobliskie cudowne źródełko „Na Lasku” gdzie odmówiliśmy wspólnie jedną tajemnicę Różańca Świętego w intencjach, które przywieźliśmy ze sobą. W Sanktuarium uczestniczyliśmy również we Mszy Świętej sprawowanej przez ks. Wojciecha Rogowskiego. Po liturgii przyszedł czas na ognisko z kiełbaskami i zabawy integracyjne na świeżym powietrzu.
Ostatnim punktem naszego wyjazdu była najwyższa w województwie podlaskim wieża widokowa w Uhowie. Z poziomu tarasu widokowego znajdującego się na 44 m wysokości podziwialiśmy piękne widoki, między innymi widać było wieże kościołów w Płonce Kościelnej i Sokołach oraz zarysy miasta Białegostoku. Na terenie obiektu z wieżą widokową zapoznaliśmy się też z zasadą działania zegara słonecznego.
Dziękujemy dzieciom i młodzieży za wspólnie spędzony czas modlitwy i rekreacji. Serdeczne podziękowania składamy firmie Bagiński Bus, rodzicom, osobom, które pomogły w organizacji wyjazdu i księdzu Proboszczowi Wojciechowi Rogowskiemu.

W sobotę 5 października, wyruszyliśmy z ks. Wojciechem Rogowskim na parafialną pielgrzymkę szlakiem naszych bohaterów narodowych. Pierwszym punktem programu była Msza Św. w intencjach pielgrzymów sprawowana w kościele pw. Św. Stanisława Kostki na Żoliborzu w miejscu związanym z działalnością błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki. Modliliśmy się przy grobie błogosławionego i zapaliliśmy znicz. Po Mszy św. zwiedzaliśmy muzeum błogosławionego ks. Jerzego znajdującym się w podziemiach świątyni. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie usłyszeliśmy odgłos bicia serca Warszawy i obejrzeliśmy autentyczne eksponaty, zdjęcia, nagrania związane z przebiegiem Powstania Warszawskiego i jego dramatyczną historią. Kolejnym etapem naszego pielgrzymowania był obiad i krótki spacer po Starym Mieście. Kończąc nasze pielgrzymowanie udaliśmy się do Świątyni Opatrzności Bożej, gdzie z przewodnikiem poznaliśmy burzliwe ponad 200-letnie dzieje związane z jej budową jako votum narodu za uchwalenie Konstytucji 3 maja. Nawiedziliśmy Panteon Wielkich Polaków m.in. prezydentów na uchodźstwie. Tam też we wspomnienie Św. s Faustyny Kowalskiej modliliśmy się koronką do Miłosierdzia Bożego w intencjach, które przywieźliśmy ze sobą. Dziękujemy wszystkim którzy wzięli udział i osobom które przyczyniły się do pielgrzymki: Ewę i Krzysztofa Olechno, Kornela Bagińskiego z firmy Bagińscy i ks. Wojciechowi Rogowskiemu.

Film z lotu ptaka.

Pielgrzymka autokarowa do Gietrzwałdu, Św. Lipki i Głotowa.

Dziękujemy wszystkim którzy brali udział w pielgrzymce do Gietrzwałdu, Głotowa i Św. Lipki. Był to boży czas wspaniały czas podziwiania piękna tego świata i objawienia Matki Bożej.